Det stora valet, typ

 Idag var jag på PS med klassen och kollade in olika linjer där. Kollade blandannat på estetiska programet och teckniska programet. Plötsligt började jag tycka tecknik var nåt, haha! är ju faktiskt ganska intresserad av det då jag gick tjejer&tecknik på ringhals i 8:an. Gillar ju också bilden, menmen
jag får helt enkelt se vad jag känner när jag måste välja.. :)
När man väl är där och ska välja till gymnasium så är det inte lätt, man får så många olika tankar om gymnasiet!
Sen stack jag till stallet för att rida lite. Det är så hårt i marken nu så kan bara skritta, lite tråkigt men det går iallfall att göra nåt ;)

I'm in love

 
Tänk detta underbart fina pannbandet på Caramba, åh! lixom till tävlingsoutfit, hur fint?!
Funderar på att önska mig det i julklapp... :')
Eller vad tycker ni ?
 
//  PS of sweden //
 
 

work in progress

 
 

32 dagar kvar

JUL snart!? 
ojoj vad detta året har gått fort, menar verkligen fort! känns inte så juligt alls men oherre vad jag längtar till julen, så mysigt med jul. 
Pepparkaksdoften, ljus, glögg, paaaket , åh!
 
 
Även om snön inte är de bästa jag vet vill jag ändå ha en vit lite kall, mysig jul!
 
 

Perfekt att bära

 
Jag bara älskar denna stilen! skulle lätt kunna ha på mig detta. Det är så snyggt med korta linnen/tröjor till en lång svart kjol med ett skärp i midjan, muma! eftersom det är kallt nu så är det också super fint med en kofta till.
funderar verkligen på att köpa kjolen ändå (haha, johanna).. har ju faktiskt köpt en sån svart kjol en gång när jag och Johanna var men lämnade tillbaka den för ville ha mer pengar till en annan sak. Ångrar väl lite det..nu
 
 

Gymnasium

Nu vill jag bara börja gymnasiet! komma till en ny skola med en massa nya kompisar, åh vad jag längtar! 
vill att nåt nytt ska hända, inte gå kvar i grundskolan..pallar inte det.. men snart är jag där, på ett förhoppningsvis bra gymnasium!
 
Vad ska jag gå då? 
Just nu lutar det mot Estetiska programmet inriktning bild & formgivning, eftersom jag älskar att måla och skapa. Var idag på öppethus på Rosenfredskolan och lite på Pederskrivares skola, var först på rosenfred & det var riktigt mysigt! det är ju en såndär gammal byggnad med en underbar utsikt. Pratade med elever och dom verkade ha riktigt kul på den linjen. Linjen passar mig bra tror jag, det var också blandat tjejer och killar vilket jag tycker är bra för om det bara är tjejer kan de bli lite tjatigt ;)
Funderar också lite på Humanistiska, gillar språk och vill gärna lära mig det bra. 
Men som sagt det är ett tag till att fundera
 
 
just deja, Caramba halvklipptes för första gången i lördags, hon skötte sig så bra!
& den blicken asso, man bara smälter haha!  

Taggad på nästa år för då kommer, VI!

   
 
Hela denna hösten/vintern blir det träna,träna & träna sen till nästa år blir det äntligen tävla! 
Har inte tävlat på hela sommaren så är väldigt sugen på att komma ut igen :)
Världens finaste ponny har jag ♥ 
 

okej, det är inte lite jobbigt

 
Försöker att hålla igång träning, vilket faktiskt går ganska bra! meeen det är jobbigt som..*** 
men visst ska de vara jobbigt och svettigt när man tränar? annars har man ju inte kämpat.
Målet är bland annat att bli starkare i mage, bål och ben.
Idag körde jag iallafall mage och ben
 
Nu måste jag plugga vidare på engelskan! 
 

Hej igen

 
 
Har inte haft tid med att blogga (vanliga ursäkten) som alla bloggare skriver...
nä men som sagt, har jag prov och sådant tråkigt som måste göras. Så bättre bloggning till helgen, kommer blandannat bilder på ett poträtt jag håller på med! 
förresten min kära, bästa och så retliga pappa fyller år idag,
 
GRATTIS bästa
♥♥♥
 

Matte är nog det roligaste jag vet

Vad har jag gjort idag? Jo räknat matte nästan hela dagen för att förstå skiten haha.. 
är faktisk positiv nu när jag äntligen förstår typ allt. Har ett matteprov på onsdag så måste ju plugga massa inför det..
Har även ridit Carambisen, hon gick överraskat bra i höger galopp! Hon är lite svag där men det håller vi på att träna upp. Imorgon är det träning för Nina, så känner mig taggad!
 

 
 
           

Arganolja

Ett bra tips till er som har svårkammat hår eller massor med tovor :
  • Red ut håret med arganolja när du har duschat eller när det är torrt, innan du ska borsta håret. Det ända du behöver göra är att ta några droppar olja på händerna och sedan dra genom hår, alltså reda ut håret. Sen när du tycker det har blivit ganska kammat, borstar du håret. Det kommer vara enkelt att borsta håret och du behöver kanske inte förlora massa hårstrån. Håret blir väldigt mjukt och luktar underbart!
Jag tror inte det sliter så mycket då med att borsta håret när det inte är så mycket motstånd. Det funkar iallafall på mitt hår och det är verkligen tovigt! 
 
  
 // Gekås, 30:- 
 

OJ!

 
 
Blir ju inte lite GLAD när jag ser detta!! wow trodde inte direkt hon skulle se den, 
 Åhh! nuuuuu är jag super glad!!! ♥  

Linn Olsson

 
Målade denna för ganska länge sen, oherre hennes läppar är typ TO DIE FOR !!
ena ögat blev väl lite skevt men skit samma!
 träning ger färdighet eller rättarsagt resultat ;) 

Fredag!

 
Har sån jäkla träningsvärk efter gympasset igår! oooooch gissa vad vi gjorde i skolan idag då, joo vi jogga 3 varv runt "björke" såå sjukt jobbigt!!
Haha men nu äter jag iallafall mycke fika, så de är bra
Blir rida min fina snart,  ett bompass för lite variering. 
 

Stronger than you

Hittade 3st övningar (finns säkert mer) som heter "one song workout" man tränar till en sång i takt, hur kul låter inte de!
Man behöver nog inte ha dom låtarna då.. om man inte vill ha det i takt.
 
 
Ska testa detta idag med Ronja & fortsätta att hålla igång med träningen... haha åh det är så svårt ibland! 
Men man känner så starkare i ridningen när man tränar (y) 
 
Kommer vara pain in the ass att göra detta! önska mig lycka till..
 
 

Woop wooop

yees...börjar blogga...haha!
Nää men jag tänkte att ni skulle få veta lite saker om mig så besvarar en typisk "lista"
 
Hur gammal är du? 15år

När vaknade du idag? klockan var ställd på 06.20 men snozade till 07.00,  typiskt mig :D

Vad åt du till frukost? två knäckebröd och fil med honung, muma

Nämn två saker man kanske inte vet om just dig: tycker det är jätte kul att träna och gör de hemma i vårt lilla "gym",  jag har varit på Hawaii ♥♥♥

Vad gällande ditt utseende är du mest nöjd över? mina ögon eftersom dom är bruna hihi

Vad har du gjort idag? varit i skolan, sen stallet och rida, sen plugga

Vilken film såg du senast? Någon krokodil film, en panik film kan man säga 

Beskriv en perfekt morgon: Vakna av sig själv på morgonen, gå upp och äta frukost tillsammans med en bra serie.

Vad lyssnar du på just nu? musik !

Hur går du helst klädd? Om jag hade råd med alla dessa kläder så skulle jag helst gå i alla hollister kläder, för dem är enormt fina och härliga att gå i! Älskar också korta tighta eller pösiga tröjor med tighta höga jeans.

Är du morgon eller kvällsmänniska? det beror på, båda är jag nog

Vilket är ditt bästa ämne i skolan? bild helt klart & engelska 

Vad köpte du senast? kläder (y)

Vad har du i dina fickor? har tights, så har inga fickor !

Vilken är din favoritaffär? Har många favoritaffärer men just nu slår ingen Hollister!

Är du blyg? nää, var när jag var liten men inte nu :)

Har du några husdjur? yesbox, my lovely poooony 

Vilka smeknamn har du? balice, balisen, alicebalice osv haha